بیش از43 هزار واحد مسکونی روستایی چهارمحال وبختیاری مقاوم‌سازی شد

تاریخ ارسال : 1403/01/25

بیش از43 هزار واحد مسکونی روستایی چهارمحال وبختیاری مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی روستایی گفت: از حدود 81 هزار واحد مسکونی روستایی استان 43هزار و 740 واحد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی روستایی گفت: از حدود ۸۱ هزار واحد مسکونی روستایی استان ۴۳هزار و ۷۴۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.

فرشید ریاحی سامانی افزود: براساس آمارها ۵۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان مقاوم سازی شده‌اند که براین اساس ۳۷هزار و۲۶۰ واحد مسکونی روستایی این استان باقی‌مانده است و نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس هدف‌گذاری انجام شده تا سال ۱۴۱۰ با استفاده از تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن مابقی واحدهای مسکونی باقیمانده مقاوم‌سازی می‌شود.

اجرای طرح هادی در۶۰ درصد روستاهای چهارمحال و بختیاری

ریاحی سامانی افزود: ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار چهارمحال و بختیاری مشمول طرح هادی هستند که برای همه این روستاها طرح هادی مصوب شده و در ۶۰ تا ۶۲ درصد این روستاها طرح هادی آغاز شده است.

به گفته ریاحی سامانی، آغاز طرح هادی در روستاهای هدف به این معنی نیست که طرح هادی در این روستاها به صورت کامل اجرا شده بلکه متناسب با اعتبارات تخصیص یافته کارهای بهسازی معابر روستایی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اعتبارات اجرای طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات عمرانی که دولت در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد تامین می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گستردگی سطح معابر روستایی در استان افزود: براساس تخمین‌ها سطح معابر درون روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان چهار هزار کیلومتر است که برای بهسازی کامل آن‌ها به حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امکان تامین این میزان اعتبار برای بهسازی این معابر در یک بازه زمانی محدود امکان‌پذیر نیست.

صدور بیش از ۸۹ هزارجلد سند مالکیت روستایی وشهری

وی صادر کردن سند مالکیت اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک را از دیگر وظایف بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: از ۸۹ هزار و ۷۷۷ جلد سند مالکیت صادر شده در استان هشت هزار و۱۷۰ جلد سند مالکیت اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دولت سیزدهم صادر شده است.

به گفته ریاحی ،براساس آمارها برای ۸۰ درصد اماکن روستایی و شهری چهارمحال و بختیاری سند مالکیت صادر شده است.

وی در خصوص واگذاری زمین نیز یادآور شد: از ۱۱هزار و ۱۵۴ قطعه زمین واگذار شده از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون ۷۵۹ قطعه زمین در دولت سیزدهم واگذار شده است.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۲ پروژ بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال همزمان با سالروز تاسیس این بنیاد و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) ۴۲ طرح عمرانی با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در استان افتتاح و اجرایی می‌شود.

ریاحی سامانی اضافه کرد: بهره‌برداری از۲۰۰ واحد مسکونی با ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حوزه بازسازی مسکن روستایی و۳۱ طرح هادی روستایی با ۲۲۵ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی هشت طرح هادی روستایی با ۱۲۵ میلیارد ریال از جمله طرح‌های افتتاحی و اجرایی اداره کل در این هفته است.

وی ادامه داد: واگذاری نمادین ۳۷۵ قطعه زمین روستایی به واجدان شرایط و تحویل نمادین چهار هزار و ۶۵۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری نیز از دیگرطرح‌های این اداره کل است که همزمان با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انجام می‌شود.

موضوع خبر :
  • بیش
  • از43
  • هزار
  • واحد
  • مسکونی
  • روستایی
  • چهارمحال
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بیش از43 هزار واحد مسکونی روستایی چهارمحال وبختیاری مقاوم‌سازی شد چیست؟

سوال: